måndag 30 december 2013

Mirror, mirror...

Jag tror inte att jag insåg hur fucked up jag verkligen är för än jag skrev ner allting. Det är ofta så för mig, jag behöver organisera mina tankar utanför mitt eget huvud för att se hela bilden tydligt. Det tog mig hårt att på riktigt inse att jag inte är frisk. Jag har alltid tänkt mig själv in i rollen om misslyckad bantare, eller helt enkelt bara som en person med dålig självkontroll. Det är annorlunda nu, jag har ett problem, alla problem går att lösa, men att ignorera ett problem är mycket sällan en lösning här i livet.

Jag har inte skrivit något på sista tiden med jag har behövt tiden till att tänka och fundera. Jag äter en hel del raw food och vegansk mat nu för tiden, det är på något underligt sätt lättare att inte dra in på kalorierna när jag har andra restriktioner att tänka på. Det är i alla fall en början.

Dagens frukost
2 Päron, 100g Hallon = 324 kcal

Jag ska försöka att göra ett dagens mat inlägg, någon av de följande dagarna, men det är så mycket familjemiddagar och sånt nu på lovet att jag inte kan fota så ofta. Glöm inte att följa mig på bloglovin.

Love
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tanke? En åsikt? En berättelse? - Dela med dig!